محتوای بصری بسیار قدرتمندتر از محتوای متنی است؛ یک تصویر آنلاین بیش از ۱۰۰۰ کلمه ارزش ارتباطی دارد.
با توجه به قدرت بسیار بالای دوربین موبایلها و تبلتها و امکان ویراریش تصاویر با آنها شاهد گسترش روزافزون تولید محتوای بصری در قالب ویدئوها و تصاویر هستیم. بهطور کلی سهم محتوای بصری، نسبت به سالهای گذشته بسیار افزایش داشته است.
موارد زیر بیانگر اهمیت استفاده از این نوع محتوا هستند:
۱- ۹۳% تمام ارتباطات بین انسانها غیرزبانی است.
۲- ۹۰% اطلاعاتی که به مغز منتقل میشوند، بصریاند.
۳-اطلاعات بصری، ۶۰۰۰ بار سریعتر از متن، در مغز پردازش میشوند.
۴-پستهای حاوی محتوای بصری نسبت به پستهای معمولی، ۹۴% بازدید بیشتر دارند.
۵-افرادی که ویدیوی محصول را نگاه میکنند، ۸۵% تمایل بیشتری برای خرید آن محصول دارند.
۶- ۶۷% مشتریان کسبوکارهای اینترنتی معتقدند که کیفیت تصویر محصول در انتخاب و خرید آن بسیار مهم و تأثیرگذار است.
۷- ۴۰% مردم به محتوای بصری نسبت به متن ساده، بهتر پاسخ میدهند.
۸-اینفوگرافیکها به میزان ۱۲% ترافیک وبسایت را افزایش میدهند.
۹- ۸۰% چیزی که افراد میبینند، در خاطرشان میماند.
۱۰-استفاده از ویدیوها در صفحه فرود، نرخ تبدیل را ۸۶% افزایش میدهد.
۱۱-کاربران بهطور متوسط، تنها ۲۰% کلمات یک صفحه وبسایت را میخوانند.
تاثیر و قدرت محتوای بصری